Naomi Kawase neljas täispikk mängufilm "Mogari No Mori" ehk "The
Mourning Forest" võitis Cannes`il Grand Prix. Tema film on ühe kultuuri
osa. Jaapani suhe elu ja surmaga on osa Kawase poeetilisest ja kergelt
liugleva kaadrikompositsiooniga filmist, kus ta ühendab elava looduse
kui eluringi ja kaks murtud inimest - mehe ja naise - mõtlikuks ja
filosoofiliseks vaatemänguks, kus suur osa narratiivist kuulub kergelt
värisevatele, intiimsetele ja elulistele kaadritele, mis mõjuvad
suuresti improvisatsiooni laadis loodud mänguna. Mänguna elust enesest.
Suurimaks stilistiliseks eripäraks on ainult keskkonna helidele ja
kaadris liikuvale tohutu aja pühendamine, mis valdavas enamuses esineb
kas siis üldisemate või ainult suuremate plaanidega. See viib aga
tulemusemi, kus rohu liikumine tuules, kauge matuserongkäik ja kahe
inimese lapsemeelne mäng omandab kõrgeima tähenduse.
LiveForThis`i täispikka arvustust loe siin.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar