06.03.13
BAFTA Game Awards 2013 - Britid jagasid kuldmaske möödunud aasta eredamatele mängudele
Eile, 5. märtsil jagas BAFTA kuldmaske mängudele, mis eelmise aasta jooksul erutasid meeli, jooksutasid meid mööda troopilist saart või rottidest tulvil rentsleid düstoopilises viktoriaanliku ajastu Inglismaal, lasid meil liuelda mööda lõputut kõrbe või lausa sundisid meid osa võtma zombiapokalüpsise järgsest pingeliselt inimsuhterägastikust. Nagu traditsiooniks on saanud, jagab BAFTA omad pärjad 2012. aasta parimatele filmidele just enne Oscari gaalat. Tavaliselt on BAFTA jagatav tunnustus märksa intrigeerivam ehk teisisõnu öeldes üllatavam kui Oscarite kuldkujude jagamine.
BAFTA tunnustuse pälvinud mängude hulgas paistavad silma innovaatilised hitid nagu Ubisoft Montreali Far Cry 3, mis igati teenitult pärjati Parima action-mängu kuldmaskiga ning Arkane stuudio stealth-action seiklus Dishonored, millele ulatati lausa Parima mängu tiitel.
Silmapaistvate saavutuste eest valati auhindadega üle ka iroonilise nimetusega Thatgamecompany stuudio toodetud maagilise ja meditatiivse indie hiti Journey, mis domineeris nii kunstilises, muusikalises, heli, mitmikmängu ja disaini osakonnas. Õhtu suurimaks staariks tõusiski seega eelmise aasta üllataja, millega hetkel saavad maiustada ainult kõik Playstation omanikud.
No kuulake seda imeilusat muusikat!
Parima strateegia pärjaga ehiti kauaoodatud XCOM: Enemy Unknown, mis mulle ka kustumatu mulje jättis. Nii üksik kui ka mitmikmängus säranud turn-based taktikaline rollimängu strateegia pakkub kuhjade viisi ärevaid, pingelisi ja mitmeid kordi läbimõeldud strateegilisi hetki, mis iga hetk võivad lõppeda kas siis vägagi võidukalt või haleda lüüasaamisega. Tulemusele vaatamata on XCOM: Enemy Unknown tõeline kullatükk ka neile, kes strateegiamängudega väga tuttav ei ole. Silmarõõmu ja ajude ragistamist jätkub igaks minutiks.
The Walking Dead korjas kuldmaski Parimale loo kategoorias, millega saan ainult päri olla. Olles TWD mängu rutakalt läbinud ja ka paar pisarat valanud, olen vägagi kindel, et võtan selle uuendusliku ja veenva looga point and click RPG uuesti ette, et näha kas mängu pakutavad ohtrad valikud minu endist teekonda ka oluliselt muudavad. TWD mängu muudabki eriliseks tugevad tegelased ja stsenaarium. Kasuks tuleb ka väga pingeline retk läbi zombidest laastatud linnade ja metsade, mis toovad kaasa ettearvamatuid olukordi ja ohtralt valikuid, mis seavad mängija valiku ette, et kuidas käituda iseenda otsustest lähtuvalt maailmas, kus inimeseks olemine pole enam grammigi väärt. Iga otsus toob kaasa väiksema või suurema muutuse kogu loos. Peab olema ettevaatlik, sest iga lause või sõna maksab.
Kogu võitjate nimekirja leiab BAFTA koduleheküljelt.
Auhinnatseremoonia järel istusid ühise laua taha indie stuudiote ninamehed ja arutasid ühekoos mängutööstust painavate intrigeerivate küsimuste üle.
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar